24 Kasım 2014 Pazartesi

ÖĞRETMENİM,

ÖĞRETMENİM,





Öğretmenler! Yeni nesli, cumhuriyetin fedakâr öğretmen ve eğitimcileri olarak sizler yetiştireceksiniz. Ve yeni nesil sizin eseriniz olacaktır. Eserin kıymeti, sizin maharetiniz ve fedakârlığınız derecesiyle orantılı bulunacaktır. Gazi Mustafa Kemal Atatürk (1924)
24 Kasım 2014 Pazartesi 
Ö Ğ R E T M E N İ M
Ben bir gülüm, sen bahçıvan, 
Çok açarsam eser senin, 
Mis kokarsam hüner senin, 
Ama birde solarsam, 
Günah senin, günah senin öğretmenim.
Ben tohumum, çiftçi sensin, 
Çok sularsan ürün senin, 
Bol olursam verim senin, 
Ama bir de çürütürsen, 
Hata senin, hata senin öğretmenim.
Ben elmasım, sarraf sensin, 
Pırlanta isem emek senin, 
Parlıyorsam yaldız senin, 
Ama bir de parçalarsan, 
Kırık senin, kırık senin öğretmenim.
Ben boş defter, kalem sensin, 
Doğru yazsan yarın senin, 
Güzel yazsan ikbal senin, 
Ama bir de karalarsan, 
Vicdan senin, vicdan senin öğretmenim.
Ben öğrenci, sen öğretmen, 
Başarırsam hüner senin, 
Kazanırsam zafer senin, 
Ama bir de kaybedersem. 
Yok diyecek başka sözüm. 
Yorum senin, yorum senin öğretmenim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder