27 Mayıs 2019 Pazartesi

17-25 ARALIK OPERASYONU ERDOĞAN BAYRAKTAR FEZLEKESİ., BÖLÜM 8

17-25 ARALIK OPERASYONU ERDOĞAN BAYRAKTAR FEZLEKESİ., BÖLÜM 8


C) ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANI ERDOĞAN BAYRAKTAR’IN NÜFUZUNU KULLANARAK ÜÇÜNCÜ ŞAHISLARA YARAR SAĞLAMASI  

21.11.2013 günü saat:11.08’de Murat KURUM’u (05334884864) Erdoğan BAYRAKTAR’ın (03124179940) aradığı görüşmede özetle;  Erdoğan’ın 
“Kayabaşında Aşhan diye yemek firması var mı”, “Türkerlerin işini yapıyormuş” dediği, Murat’ın “Bir araştırayım bakanım” dediği, Erdoğan’ın “Sürmeneli çocuklar bunlar”, “Bunlar çok yemek işi alıyo alıyordular Toki’den canım ben ben hatırlıyorum”, “Başkasının aldığı işlere de bunlara veriyordular 50 bin 100 bin lira çıkarıyordular onlara da yapıyordular öyle bir durumları da vardı yani iyi bir firma bu bacağı kesik bir adam vardı onun da adamları bunlar bizim Sultanahmet Meslek Lisesinde benim arkadaşımdı onun da adamları şimdi bunlar diyor ki biz diyor orda yemek işi yapıyoruz tezgahımız mutfagımız her şeyimiz var bizim kurduk şeyi Murat da bizden memnun genel müdür ama şimdi elimizden bu işleri alıp bizi burdan kovalıyorlar alıp başkasına verecekler burayı he Türkerler falan memnunmuş bunlardan Türkerin işini yapan adam” dediği, Murat’ın “hani ben size doğruyu anlatayım da öyle bir öyle bir biz onlara girin falan demedik kendisi ya orda”, “İşte gitmiştir şey yapmıştır normalde orayı 
hepsini işte bir bir kişi yapsın diye şey yapmıştık BİZ PINAR YEMEK DİYE”, “SİZLE DE ŞEY YAPMIŞTIK” dediği, Erdoğan’ın “Ha yemek onu bir konuşalım onu ben şey hafta sonu yokum da ben hafta başı da şeye gideceğim bir konuşalım onu bir bakalım bir araştır o sen konuyu bir”, “Olmazsa olmazsa onlara başka bir şey bir yerden bir şey verebilirsen bir yemek bir şey var mı çıkacak mı öyle bir yemek iyi” dediği, Murat’ın “çıkar bakanım” dediği, 

26.10.2013 günü saat:18.28’da Murat KURUM’u (05334884864) Erdoğan BAYRAKTAR’ın (05305816161) aradığı görüşmede özetle; Erdoğan’ın 
“Ya bu Nevzat’ın yemek işini o şey istiyordu Ali istiyordu sen onu Abdullah’ın adamlarına mı şey yaptın” dediği, Murat’ın “Birini o Ali aldı bakanım birini  
Abdullah’a verdik ... o Abdullah’ın o gün yanlarında da o vardı zaten aslında ikisinin de yanında o vardı da birini o ... yapmış al şey yapmış yani almış” 
“Birini aldı yani bakanım ya 1500-2000 konutun birini aldı birini daha istiyor onu da Abdullah yapıyor bakanım” dediği, Erdoğan’ın “Ha bir tane verdiysen 
ona yeter canım” dediği,

04.03.2013 günü saat:13.33’da Murat KURUM’u (05334884864) Erdoğan BAYRAKTAR’ın (05305816161) aradığı görüşmede özetle; Erdoğan’ın 
“şimdi bu Nevzatların işinin ... Ali ... yapacak büfe büfesini bir kimseye söz verdin mi birine söz vermişsin onu galiba” dediği, Murat’ın “Abdullah birini söylemişti ama ona söyledik bakanım” dediği, Erdoğan’ın  “Haşem Kıroğluna versinler onu ben Nevzata dedim de ben dedi bana Murat dedi biri bir isim verdi dedi verecek” “Abdullaha da söyle onu bir başkasıyla şey yaparız ya onun Abdullahın dediği çocuğu başkasına şey yaparız” dediği, 

11.03.2013 günü saat:19.55’da Murat KURUM’u (05334884864) Erdoğan BAYRAKTAR’ın (03124179901) aradığı görüşmede özetle; Erdoğan’ın 

“Şimdi bu caminin ihalesini yapabilirsin ama biraz daha diyor düşürür onu diyor yani biraz rakam yüksek geldi 114 yüksek geldi ama çok da düşürülmez çünkü yani maliyeti bu değil mi maliyet rakamı” dediği, Murat’ın “Bakanım bu bu böyle devam edelim mi şimdi şey yoksa illa bir bir şeyler de şey de olsa böyle yapalım mı yani” dediği, Erdoğan’ın “Biraz daha indir..” “İndirebilirsen bir iki daha indir 3-5 indir yani indirebiliyorsan indir iyi olur yani BİZ ONLARI KOLLARIZ BAŞKA İŞLERDE YA” dediği tespit edilmiştir.

20.11.2012 günü saat:15.01’da Murat KURUM’u (5334884864) Erdoğan BAYRAKTAR’ın (3124179901) aradığı görüşmede özetle; E.BAYRAKTAR’ın ”... 
geldi buraya şimdi burada Albayraklar senin sesini de duyuyorlar bu Albayrak Medya grubu şey Net TV ile birde Yenişafak” “diyor ki işte şeyde onun diyor Emlak Konutta iş yapan bütün inşaatçılar diyor bize diyor hiç bir şey diyor vermiyorlar diyor bize  versinler biz öbürleri gibi böyle aç gözlü değiliz 
kanaatkarız diyorlar” dediği, Murat’ın “Emlak Konut olarak her ilanda kullanmaya çalışıyoruz bakanım ben müteahhitlere de aynı şeyi … hassasiyeti göstermelerini … bizzat söylerim” dediği, EBAYRAKTAR’ın “Tamam Teknik Yapıya nazımız geçer o adam yani ekstra bunlara ilave versin bunlar zaten öyle çok aşırı öbürleri gibi şeyler değil orada kime nazın Teknik Yapıya geçer bir de Ağaoğluna da geçerse o ikisine başkada varsa bilmiyorum …” …bu Kanal 24 e hava durumu şeyi sponsoru sen mi yaptın” dediği, Murat’ın “evet bakanım biz ona öyle bi” dediği, 
E.BAYRAKTAR “Bunlara da başka bi şey yap bunlara da inşaat durumu şeyi yap bi şey yap bunlara da ufak bi şey ya bunlar öyle bi şey değil yani iyi olur mecburuz bunlara …” dediği, Murat’ın “tamam bakanım ben kendileriyle konuşurum irtibata geçer gerekli şeyi yaparız bakanım” dediği, 

09.01.2013 günü saat:09.52’da Murat KURUM’u (5334884864) Erdoğan BAYRAKTAR’ın (3124179901) aradığı görüşmede özetle; 

E.BAYRAKTAR’ın “…biz Tevhit beyle beraberiz Tevhit KARAKAYA”  “24, Starın yönetim kurulu başkanı e onlara biraz daha fazla destek vermemiz lazım 
Murat yani reklamlardan ilanlardan başka nasıl oluyorsa ha biraz daha şey kuvvetlendirmemiz lazım onları …” dediği, Murat’ın “Tamam Bakanım biz 
bütün ilanlarımızı kullanıyoruz ama şeyi yine şey yaparız” dediği, E.BAYKARTAR’ın “sen onlar ... orda mesela belki şeyle Tevhit beyle de görüşsen iyi olur da Tevhit beyin bir şeyiyle biz Tevhit beyle görüştük onun için sizle görüşüyorum deyip orada baştaki işte Mustafa bey olsun ondan Yusuf Ziya Cömert olsun Ocak TAN olsun Murat ÇİÇEK olsun o üstteki tepedeki adamların la da görüşebilirsin onlarla bir yakınlaşma kurmakta fayda var iyi olur yani” dediği, Murat’ın “tamam Bakanım ben görüşeceğim gereğini yaparım” dediği, 

09.07.2013 günü saat:16.23’da Murat KURUM’u (5334884864) Erdoğan BAYRAKTAR’ın (3124179901) aradığı görüşmede özetle; E.BAYRAKTAR’ın 
“Murat bizim Bakan yardımcısının yiğeni bu Ayazmadan Olimpiyat stadının yanında 2+1 isitiyor bir tane 122 metre kare” “onu bir söyler misin B/1 BLOK 11. Kat” “on 135 numaralı daire 135” “..ismi Arena rezidensmış” “çocuğun ismi de Ali BALTA” “bizim Muhammet BALTA nın yeğeni” “oradan bir tane ona şey yapsın uygun fiyatla bir ev indirim yapsında” dediği, Murat’ın “Tamam” dediği tespit edilmiştir.  

D) DİĞER FAALİYETLER

Soruşturma kapsamında 17.12.2013 günü yapılan planlı operayon sırasında Çevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan BAYRAKTAR’ın, bazı şüphelileri arayarak operasyon hakkında bilgi verdiği ve yakalanmasını engellemek amacıyla Bakanlığı gitmelerini söylediği tespit edilmiştir.  

Konu ile ilgili şüphelilerin, Erdoğan BAYRAKTAR ile yaptığı görüşmelere bakıldığında;

17.12.2013 günü saat 06:36'da Abdullah Oğuz BAYRAKTAR’ın (5327815059) Erdoğan BAYRAKTAR (5305816161) ile görüşmesinde özetle; A. Oğuz  
"Benim evi polisler bastı" dediği,   Erdoğan'ın "Evimi" dediği, A. Oğuz "Acil arar mısın birilerini?" dediği, Erdoğan'ın "heh" dediği, A. Oğuz "Acil birilerini 
arar mısın?" dediği, Erdoğan'ın " Neyi arar mıyım" dediği, A. Oğuz'un " ACİL BİRİLERİNİ ARAR MISIN BİRİLENİ" dediği, Erdoğan'ın " tamam dur " dediği

17.12.2013 gün saat 06:54'da M.Ali KAHRAMAN  (905333393408) ile Erdoğan BAYRAKTAR'ın (5305816161)  görüşmesinde özetle;  Erdoğan'ın " Mehmet Ali seni polis alacak herhalde böyle bir durum var, bu İstanbul’dan çünkü Abdullah’ı almışlar Hüseyin SİPAHİ'yi almışlar" dediği, M. Ali'nin " Öyle mi" dediği, Erdoğan'ın " He çünkü orda savcılık talimatı Zafer ÇAĞLAYAN'ın oğlu sen seni de şimdi yani yakında gelirler senin basarlar evi " dediği, M. Ali'nin "Evi mi gelirler bakanım" dediği,  Erdoğan'ın " Eve gelirler sen daireye git olmazsa yani" dediği, M. Ali'nin "he" dediği, Erdoğan'ın "DAİREYE GİT DE BİZDE MÜDAHALE EDELİM" dediği, M.Ali'nin " Peki konu ne bakanım konu" dediği, Erdoğan'ın "Ben ne bileyim bilmiyorum ki bunu savcılık şeyi savcılık talimatı, hükümetin haberi yok" dediği, M.Ali'nin "...DOĞRUYMUŞ GELEN ŞEY O ZAMAN BİLGİ DOĞRUYMUŞ GELEN BİLGİ" dediği, Erdoğan'ın " Ne senin bildiğin bir şey var mı senin" dediği, M.Ali'nin " Yok benim bildiğim yok bakanım hiç bildiğim bi şey yok BEN SİZE ZATEN ŞEY YAPMIŞTIM BİLİYORSUNUZ SÖYLEMİŞTİM ŞEYİ O BİLGİYİ VERMİŞTİM DAHA ÖNCE " dediği, Erdoğan'ın " Hayır bilgi verdinde böyle bir araştırma var dedin yani bi bi has bi has bi şey yok" dediği, M. Ali’nin “Yok hayır şey demiştim savcılık dosyayı hazırlamış başbakanada bilgi verilecekmiş” dediği, 
Erdoğan’ın “Başbakana bilgi verilmemiş başbakana bilgi verilse bizim haberimiz olur” dediği, M. Ali’nin “Evet sizde ben konuşuyorum İçişleri Bakanıyla 
demiştiniz” dediği, Erdoğan’ın “İçişleri bakanının da haberi yok, ben İçişleri Bakanını şimdi aradım haberi yok oda savcıdan şey yapmış savcıdan gelmiş 
Abdullah ile şeyi almışlar Hüseyin SİPAHİ'yi” “…şimdi Sadık'ı alacaklar seni alacaklar” dediği, M. Ali’nin “Polis geldi” “Kapının önü” dediği, Erdoğan’ın 
“Sen bi bak bakalım şey yapabiliyorsan bi organize edebiliyorsan bi bak da” dediği, M. Ali’nin “NE YAPAYIM KAÇAYIM MI EVDEN?” dediği, Erdoğan’ın 
“KAÇABİLİYORSAN KAÇ” dediği, M. Ali’nin “Tamam bakanım” dediği tespit edilmiştir.

17.12.2013 gün saat 06:57'de Sadık SOYLU (5302646441) ile Erdoğan BAYRAKTAR'ın (5305816161)  görüşmesinde özetle; Erdoğan’ın “SADIK POLİS BİRAZ SONRA GELİP SENİ ALACAK EVDEN KAÇ SEN” “Bu bi trabzonspor ile ilgili herhalde bu Mehmet Ali KAHRAMAN planlama ile ilgili işte İstanbul’dan bizim Apdullah’ı, Hüsyein’i , İbrahim HACIOSMANOĞLU nu aldılar şimdi de Muh... şeyin evindeler senin kapıda da vardır şimdi polis şuanda” “Bakta bi haber ver bana” dediği tespit edilmiştir.

17.12.2013 gün saat 07:09'da Sadık SOYLU (5302646441) ile Erdoğan BAYRAKTAR' ın (5305816161)  görüşmesinde özetle; Sadık’ın “Ben çıktım evden efendim” dediği, Erdoğan’ın “Geldiler mi eve senin polisler” dediği, Sadık’ın “Yok efendim” dediği, Erdoğan’ın “Sen nereye geçtin” dediği, Sadık’ın 
“Ben şuanda taksiye biniyorum efendim yukarı cafede oturacam bi yerde” dediği, Erdoğan’ın “OOO TELEFONDAN ŞEY YAPARLAR SENİ BULURLAR SENİ” 
“Yani ben şimdi geçiyorum şeye zaten bakanlığa” “Yani biz gerçeği ... daha 8 de gelecek ama ben şimdi çağırırım onu” “GEL BURAYA BURDAN GEÇERİZ 
BAKANLIĞA O ZAMAN” dediği, Sadık’ın “Anladım efendim” dediği tespit edilmiştir.


***

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder