23 Nisan 2015 Perşembe

100. Yılında Adım Adım Gelibolu 3D ile İncele





100. Yılında Adım Adım Gelibolu 3D ile İncele



Gelibolu



Birinci Dünya Savaşı, Çanakkale Muhabereleri için hazırlanmış fedakar ve kahramanlık hikayelerinin cereyan ettiği Gelibolu yarımadası için özel tasarlanmış 3D teknolojisi ile 360 Derece panoramik görüntüleri inceleyin. Gelibolunun 100. yıl kutlaması nedeni ile Google Google Türkiye resmi blogun da yayımlanan ,  birçok farklı ülke insanlarını bir araya getirerek barışın sembolü haline dönüşen Gelibolu’uGoogle Cultural Institute ve Street View’un 3D teknolojisi ile hazırlanmış 360 Derece panoramik görüntüleri izleyebelirsiniz. Tüm Kahramanlarımıza Allahtan rahmet dilerim.

Türkiye’ye ilk kez getirilen Trekker Teknolojisi ile 81 noktada adım adım kaydedilip dijital ortama aktarılan görüntüler. 




Proje kapsamında Arı Burnu’ndan Conk Bayırı’na, Türk, Yeni Zelanda  ve İngiliz askerlerinin şehitliklerine kadar Gelibolu Yarımadası’nın her bir noktası ziyaret edilerek, 3D görüntü kalitesiyle online dünyaya aktarıldı. Ziyaretçiler 360 derecelik panoramik bakış açısı  ile  şehitlikleri, mezarlıkları  ve anıtlarını  görüntüleyebilecekler.






Bu özel coğrafyanın dijital ortama aktarılmasında, Kültür ve Turizm Bakanlığı Çanakkale Savaşları Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığı’nın yanı sıra, İngiliz Milletler Topluluğu Şehitlikler Komisyonu (Commonwealth War Graves Commission), Avustralya Büyükelçiliği ve Yeni Zelanda Büyükelçiliği ile işbirliği yapıldı.
 
Kaynak : Google Türkiye Resmi Blog’u

.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder