27 Mayıs 2019 Pazartesi

17-25 ARALIK OPERASYONU ERDOĞAN BAYRAKTAR FEZLEKESİ., BÖLÜM 5

17-25 ARALIK OPERASYONU ERDOĞAN BAYRAKTAR FEZLEKESİ., BÖLÜM 5


04- Resmi Belgede Sahtecilik Yapılarak “Zorlu Center” Projesindeki Kaçak Yapılara Onay Alınması;

Kamuoyu tarafından yapımı sırasında yakından takip edilen ve Ekim ayında açılışı gerçekleştirilen Beşiktaş ilçesindeki Zorlu Center ile ilgili suç örgütünün 
bazı illegal faaliyetlerde bulunduğu tespit edilmiştir. 

Söz konusu projenin bulunduğu bölgeye göre ayrıcalıklı bir imar planına sahip olmasına rağmen, proje bitiminde imar planlarına aykırı olarak yaklaşık 
86.000 m2  fazladan inşaat alanının yapıldığı, bu durumun yapılacak denetimlerde tespit edilmesinin engellenmesi için suç örgütünün gerçeğe aykırı 
raporlar yazarak Tabiat Varlıkları Koruma Kurulundan onaylanmasını sağladığı anlaşılmıştır.  
Bunun yanında; şüpheli Ahmet AYYILDIZ tarafından hazırlanan, Zorlu Center'ın imar planlarına aykırılıkları ile ilgili Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 
Makamı’na sunulan 21.05.2013 tarihli Bilgi Notunda; 
Plan notlarında yeni yapılacak binaların yüksekliğinin kademeli olarak(75-85-88-100m) yapılması ve 100 metre yüksekliği aşmaması gerekirken 
tüm yeni yapıların yüksekliginin 100 metre olduğu bu durumun İstanbul 3 Nolu Kültür ve Tabiat Varlıkları Koruma Bölge Kurulu’nca onaylanan proje plan 
notlarına aykırı olduğu,  
   Projede Sosyo Kültürel Tesis adı altında “Yaşlılar Evi” ve Turizm-Kongre Merkezi adı altında “Servis Apartmanı” olarak adlandırılan kullanımların inşaat alanının toplamda %40'ı olarak hesaplandığı ve bu şekilde yapı ruhsatı alındığı,  Ancak Tapu Sicil Müdürlüğü’ne Kat İrtifakı kurulması için gönderilen projede söz konusu “Yaşlılar Evi ve Servis Apartmanı” kullanımlarına konut olarak bağımsız bölüm numaraları verildiği, bu şekilde PLAN NOTLARINA AYKIRI OLARAK İLAVE (125 ADET) MÜLKİYETE SAHİP SATILABİLİR ALANLAR İHDAS EDİLDİĞİ, 
18.02.2013 günü inşaat mahallinde yapılan incelemede; projede görünmeyen ve yeşil alana tecavüzlü (Yaklaşık 109,90 m2) arıtma tesisleri 
ve havalandırması bulunduğunun tespit edildiği ve bu usulsüzlerin Bakana sunulduğu görülmüştür.
Söz konusu bilgi notundan ve suç örgütünün faaliyetlerinden anlaşılacağı üzere, projede 86.000 m2 fazladan inşaat alanının bulunduğu 
ayrıca plan notlarına aykırı olarak yapılan 125 adet konut, yeşil alan olarak gösterilen alanlarda fonksiyon dışı kullanım bulunduğu, binaların yüksekliğin 
imar planlarına aykırı olduğu anlaşılmıştır.

Konu ile ilgili şüphelilerin yapmış olduğu görüşmelere bakıldığında;

31.08.2013 günü saat:12.25’de Ahmet EMİL’in (05333152110) Mesut PEKTAŞ’ı (05305003344) aradığı görüşmede özetle; Mesut’un “Ali Fahriler söylediler de önümüzdeki hafta sen olmayacakmışsın” dediği, Ahmet’in “Ben olmayacağım” dediği, Mesut’un “He izne çıkacakmışsında” “Sen orada olsan diye ben çok böyle arzu ettim doğrusunu istersen” dediği, Ahmet’in “Şube müdürü arkadaşa söyledim konuyu” “Sen ona destek olursun zaten bu bizim Mehmet beye ben bilgi notuda hazırladık sizin verdiğiniz bilgi notundan hariç biz” “Mehmet ERDAL’ı bilgi notu hazırladık o BAKAN BEYLE görüşeceğini söyledi” “Ben gündemi hazırladım gündemide bıraktım ancak şeyde pazartesi günü ben yine şube müdürünü yeniden arayacağım” 

“Ondan sonra şeyide arayacağım ne derler Mehmet ERDAL ile görüşeceğim” “hani bir şeye uğramayalım diye sıkıntıya uğramayalım diye” dediği, 
Mesut’un “Bu gelen raportör arkadaşlarımız bir tutanak tutacaklarmış pazartesi günü bizim arkadaşlar gidecekler ya sabahtan” “tadilatların yapılmış 
olduğu görülmüştür gibi o komisyonda tartışmaya yol almaz mı” dediği, Ahmet’in “BAŞKANIM TELEFON AÇARIM ARKADAŞLARA keşke bana Ali bey 
onu söylemiş olsaydı ben cuma günü perşembe günüde konuşurdum kendileriyle ben bir görüşüp size bilgi aktarırım yani pazartesi sabah ararım oları” 
dediği, Mesut’un “Mehmet ERDAL beyle zaten konuştuğumuzu biliyorsun ben Talat CANBOLAT hocayı tanıyorum onada kendimde anlattım o şeyi de 
dedi komisyonda benim açımdan hiç bir  problem yoktur ARKADAŞLARIMIZ GENELLİKLE BİZİM SÖYLEDİKLERİMİZE İTİBAR EDERLER tamam dedi” dediği, 
Ahmet’in “SİZ YİNEDE BU GÜN BİR BAKAN BEYİN KULAĞINA ÜFÜRTÜN BU KONUYU” dediği, Mesut’un “Mehmet ERDAL beyi arayıp söylesin mi diyorsun 
bir daha hatırlatsın mı” dediği, Ahmet’in “ŞEY DESİN BU KONUYA DESTEK OL DESİN ONA” “Yine siz bakan beye bir telefon açın isterseniz” dediği, Mesut’un 
“tamam Ahmetciğim” dediği, Ahmet’in “raportörler ile konuşacağım birde şube müdürü arkadaşa söyleyeceğim inşallah bir sıkıntı olmaz” dediği, Mesut’un 
“bakan bey kısmına kendimde bakacağım … vekaletim sendedir ondan rahat ol” dediği, Ahmet’in “Tamam tamam başkanım ben anladım konuyu” dediği,

29.11.2012 günü saat:17.18’de Aliseydi KARAOĞLU'nu (05302664409) Erdoğan BAYRAKTAR'ın (03124198676) aradığı görüşmede özetle ; Erdoğan'ın 
"Ne oldu Zorlu'nun işi" dediği, Aliseydi'nin "Bakanım onu çözüyoruz şimdi şöyle bu ihdas ve terk işlemi yapılmadan ulaşım planlama tarafından onaylanan 
projeye göre terk yapılacak ve şey yapacağız yani o otoparkı yapabilecek” dediği, Erdoğan'ın "Çünkü o bizi BİR İKİ BİR TANE BİR ARKADAŞLARLA 
BERABER BİR POZİSYONU VARDI" "Onun için bizim haberimiz olmadan şey yapmasın" "Ayıp ediyor çünkü biz de ona Allah rızası için bir iş dedik" 
"Yoksa başka bir şey yok yani onun" "BAŞKA TÜRLÜ BİR SÖZ VERMİŞTİ BİR KONUDA BİR ARKADAŞIN BİR İŞİ VARDI" "ONU YAPMADI BENİM HABERİM 
OLMADAN YAPMAYIN İŞİNİ" "BEKLETİN ONU" dediği, Aliseydi'nin "Tamam anlaşıldı" dediği,

14.09.2013 günü saat: 19.36’da Ahmet AYYILDIZ’ı (5321640258) Erdoğan BAYRAKTAR’ın (05305816161) aradığı görüşmede özetle; Erdoğan BAYRAKTAR’ın 

“Şimdi bu şey beni arayıp duruyor Ahmet Nazif ZORLU, bu diyor ki işte ben diyor 1500 metrekare bi fazlalık var diyor o da bi emsali aşmıyor diyor, başka 
da bişey yok diyor, her taraftan geçti Büyükşehirden Kültür Varlıklarından bi tek sizin komisyon kaldı diyor, o diyor Mehmet ERDAL a bi talimat verirsen 
diyor onu diyor 26 sında açılış yapacağız, AMA SENDE ORAYA RAPOR TUTMUŞTUN, ŞİMDİ BU TABİ BELKİ BODRUMLAR DA İLAVE İŞLER YAPTI, 
1. 2. bodrum emsal harici olduğu için oralar da zaten kurtarıyor, bu şekilde işte orada numaralar çekiyor herhalde yani, bi de bir ben ona o adam pek 
tekin adam değil bozuk bir adam yani” dediği, Ahmet’in “Aslında onun tapu ile ilgili bir şeyi var hepsi daire diye görülüyor öyle bir şeyi var, yoksa yani 
binada büyüme müyüme yok, bir şeyi vardı depo vardı o depoyu zaten şey yaptım yıktırmıştım, küçülttük tecavüzü vardı orada o tecavüzü olan kısmını 
kaldırmıştık yani, şimdi bu OTOPARK OLAN KISMI ŞEYE ÇEVİRMEK İSTİYOR HERHALDE DÜKKANLARA ÇEVİRMEK İSTİYOR BİR KATTA, bi diğerinde de 
işte kalan bir emsali var onu kullanmak istiyor yani, burada şeyi, şuan da ki isteği o” dediği, Erdoğan BAYRAKTAR’ın “Otoparkı dükkana mı çevirmek 
istiyor açığa çıkan dükkan bodrumda ki otoparkı açığa çıkan otopark yani kaç metre otopark” dediği, Ahmet’in “Tam şeyi bilemiyorum da bi katta ikinci 
bodrumda belli bir şeyi yani şeye çevirmek istiyor yani, depo pardon otopark diyorum yanlış söyledim sayın Bakanım orada şey, DEPO VAR DÜKKANA 
BAĞLI DEPOLAR O DEPOLARI ŞEYE ÇEVİRMEK İSTİYOR OTOPARKI DA BELLİ Bİ ŞEY DE OTOPARKI DA ARTTIRIYOR YANİ, dediği, Erdoğan BAYRAKTAR’ın 
“Sen Mehmet ile bi konuş da orayı bi baktır o zaman sen yarın” dediği, Ahmet’in “Tamam yani şey var raportörler yani yerinde başlamıştır gibi bir rapor 
tutmuşlardı hatta detaylı detaylı yazıyorlardı o raporda işte…” dediği, Erdoğan BAYRAKTAR’ın “Biz bir adam dürüst yaptı ise işini çünkü bi defa İSTANBUL 
DA BİR HANÇER, bir HANÇER BİR BİNA O BİNA ya, tam bi hançer bodrumları açığa çıkarmış bilmem ne yapmış, ORADA İKİ KAT ÜÇ KAT EMSAL KULLANMIŞ, 
ama dürüstçe kanuna uygunsa o hakları almışsa yapsın ama yok haksız yere yapmışsa” dediği, Ahmet’in “Almış bazı yerlerde evet” dediği, Erdoğan BAYRAKTAR’ın “Yapmışsa onu Mehmet ile sen bi konuş da olmazsa yarın pazar belki yarın yapamazsınız pazartesi günü sabah erkenden oraya ama güvendiğin sağlam adamlarını gönder, şimdi giderler orada adamlar şey aşna fişne yaparlar projeleri alsın A dan Z ye kadar sabahtan akşama kadar en güvendiğin temiz dürüst namuslu adam gitsin bi baksın oraya” dediği, Ahmet’in “Birde onun şeyi var, mesafe var, ona şey yapmıyoruz artık onu anıtlar kurulu onaylamış yani, mesela kademeli olarak KATLARIN YÜKSEKLİĞİ AYARLANMASI LAZIM EN SONUNDA 100 METREYE ULAŞMASI LAZIM O KADEMELİ YÜKSEKLİKLERİ YAPMAMIŞ, HEPSİNİ 100 ER METRE YAPMIŞ, ama şeyden onaylanmış yani kültür varlıklarından onaylanmış” dediği, Erdoğan BAYRAKTAR’ın “Kültür varlıkları karışamaz ki yetki orada biz de” dediği, Ahmet’in “Yok yok” “Önceden onaylanan projeyi diyorum silueti” dediği, Erdoğan BAYRAKTAR’ın “Bi proje onaylanmışsa, ona göre ruhsat almışsa ona göre de yapmışsa ona yapacak bişey yok” dediği, Ahmet’in “Öyle bişey var ama onlar yapılmış hepsi onaylanmış biz o o kısma” dediği, Erdoğan BAYRAKTAR’ın “Onu biliyorum ama bu mevcut duruma göre mevcut duruma göre biz orda ciddi hataları varsa onları görmemiz lazım, yoksa mesele yok verelim gitsin orada gavur ölüsü gibi yapmış ekonomiye devlete ne vermiş devlete yani oradan aldığı ne devlete verdiği harçlar nedir orada yaptığı fazlalıktan dolayı devlete verdiği nedir onu bi bakmak lazım devlet güçlensin yani hep vatandaş mı güçlenecek ama yapmışsa dört dörtlük alsın yardımcı olalım dediği, 

16.09.2013 günü saat: 18.45’te Mehmet ERDAL’ı (5304628717) X şahsın/Erdoğan BAYRAKTAR’ın (3124196164) aradığı görüşmede özetle; X şahsın “Çevre Şehircilik Bakanlığı özel kalemden arıyorum sayın Mehmet ERDAL ile mi görüşüyoruz efendim” “Sayın başkan TOKİ İştirak yenileme kurulu 
başkanı olarak geçiyor ama doğrudur demi” dediği, Mehmet’in “şehircilik bakan müşaviriyim aynı zamanda” “Şey komisyon başkanıyım” “İstanbul Tabiat Varlıkları komisyonu başkanı” dediği, X şahsın “Tabiat Varlıkları komisyon başkanı kusura bakmayın sayın bakanımız istedi” dediği, X şahsın telefonu Erdoğan BAYRAKTAR’a bağladığı, Mehmet’in “Sayın bakanım hayırlı akşamlar” “Şimdi bakanım bu şeydeki Zorlunun projesiyle ilgili Öner bey aradı da bugün” “Sizinle görüşmemi söyledi de ben ona bahsetmiştim bu şeyler konusunda şimdi onu yarın gündeme alıyoruz onunla ilgili bi şey değişikliği vardı depoları mağazalara döndürmüşlerdi normal ...” dediği, Erdoğan’ın “o kadar büyük iş yapıyorsa öyle onu öyle pat paldır küldür oradan geçiremez onu” “Orada çaktırmadan nedir emsal harici ne kadar metrekare kullanıyorsa bilmiyorum onu sen daha iyi bilirsin o çaktırmadan o işlerden tabi sen çok iyi anlamazsın Ahmet anlar Ahmet AYYILDIZ ama Ahmet’te biraz sanki onların tarafını tutuyor gibi, yani biraz herhalde çok etki altında bıraktılar onlar ama Ahmet sağlam çocuktur, de ki bende bakana de bunu izah etmem lazım biz izah etmeden böyle bi yanlış işi biz yapamayız onlar orada çok ciddi şekilde Ahmet’te söyledi bana aynı şeyleri ÇOK CİDDİ ŞEKİLDE ORADAKİ DEPOLARI KULLANIMA AÇIYORLAR VE BODRUMLARDAN 1 İNCİ 2 İNCİ BODRUMLARI AÇIĞA ÇIKARDILAR ONLARI DA ÇOK CİDDİ ŞEKİLDE NORMAL DÜKKAN YAPACAKLAR BAĞIMSIZ BÖLÜM YAPACAKLAR” 

“Sonradan bi plan tadiliyle, öyle bi şey yok yani öyle bi öyle yağma ... ın böreği yok yani onu yapacaklar” dediği, Mehmet’in “20 BİN METREKAREYİ MAĞAZA HALİNE GETİRİYORLAR DEPOLARINI” dediği, Erdoğan’ın “Tamam 20 bin metrekare mağaza haline öyle var mı öyle yağma ya” “ben bakana bizzat izah etmeden bunu yapamam de kusura bakmayın gündeme almayın onu alıyormuş gibi yapın son anda çıkarın onu önemli ...” “o herkesi ayarlamış komisyon üyelerini bilmem nelerini ayarlamış komisyon başkanı sen misin o komisyonun” dediği, Mehmet’in “Yok şeyle Talat bey var Mehmet Emin BİRPINAR ın arkadaşı, Hasibe hanımla beraber Hasibe hanımda aynı komisyonda” dediği, Erdoğan’ın “Hayır Hasibe hanım desin biz bunu alamayız desin gündeme bunu inceleyeceğiz falan bakacağız ondan sonra bi ciddi şekilde alalım onu şey yapalım öyle yapalım yani öyle bi şey yok yani” dediği, 

24.09.2013 günü saat:09.48’de Mehmet ERDAL’ı (05304628717) Erdoğan BAYRAKTAR’ın (05305816161) aradığı görüşmede özetle; E.BAYRAKTAR’ın 
“bu Mesut Pektaş ona dedim… BURADA 12,500 METRE YERİ DEDİM DEPODAN MAĞAZAYA ÇEVİRMİŞSİNİZ dedim birde ilave tesisat alanı bilmem depo mebo bodrumda ...metre ilave inşaat alanı çıkardınız” “Onu kabul ediyorlar onu doğru diyorlar diyor yani orada yaptık diyorlar ama diyorlar buna imar planı müsaade ediyor dedim imar planı müsaade etse de yeni bir proje yeni bir alan kazanıyorsunuz dedim …” “Ben konuşmuştum onunlan daha önce dedi ki biz bunu büyükşehirden geçirdik, Kültür Bakanlığından geçirdik işte bir tek şey kaldı Çevre Şehircilik Bakanlığı kaldı işte falan açılışımız 26 nda efendim yük dedi… “şimdi biz bu durumda inşaatın genel şeyini biyografisini binanın çıkarmamız lazım” “İşte emsal burada iki buçuktur ondan sonra burada arsa işte 90 bin m2 dir burada işte kapalı alan olması gerekirken işte .. notlarında bodrumlar emsala dahildir demek suretiyle bodrumlardan da şu kadar emsal kazanılmıştır bodrumlar açığa çıkartılmış şu kadar bodrum açığa çıkartılmış ondan sonra şuanda burada %20 artış da var ya bize imar şeyden gelen yönetmelikten gelen artış yapılmıştır burada yerinde emsal işte 4 tür 5 tir neyse yani PLAN KARARINA AYKIRI BİR ŞEKİLDE İNŞAAT ŞU KADAR ŞİŞİRİLMİŞTİR açığa çıkan bodrumlardan da daha önce DEPO OLAN ALAN VEYA SIĞINAK OLAN ALAN MAĞAZA YAPILMIŞTIR yine ilave olarak bu depolardan da açığa çıkartılmış şu kadar alan var birde depolar var açıkta şimdi onları da ileride dükkanlara katacak belli yani” “Onların güzel böyle yolla oraya ben şimdi Ahmetle konuşurum oraya adam yollayın …BURASI İMAR KANUNUN RUHUNA AYKIRI BİR ŞEKİLDE YAPILANDI aslında bunlar devlete getirip şöyle bir 500 milyon daha para vermeleri lazım yani hazineye verecekler yani namuzsuzlar ya bunlar” dediği, Mehmet’in “EMSALİN DÖRT BEŞ MİSLİ ŞEY KULLANMIŞLAR” dediği, E.BAYRAKTAR’ın “İşte onu biz gidelim onu şeye vuralım yani diyelim ki bunların yaptığı bu Beşiktaşa da gerekirse yazı yazalım diyelim …imar planının emsal alanının ruhuna aykırı burada bodrumların tamamında inşaatı kullanarak bodrumları şişirmek suretiyle açığa çıkarmak suretiyle BURADA EMSALİ İKİYE KATLADILAR ŞEKLİNDE ESASLI BİR RAPOR ... fotoğrafları çekmek suretiyle ben 
Ahmete de söylüyorum şimdi” “SİZ BU İŞLERE BAKIN” dediği, Mehmet’in “Biz onları detaylı hazırlarız Bakanım” dediği, 

04.10.2013 günü saat:22.04’de Ahmet AYYILDIZ’ı (05321640258) Sadık SOYLU’nun (05302379474) aradığı görüşmede özetle; Sadık’ın “Zorlunun işi tamam mı şimdi açılış yapacak mı” dediği, Ahmet’in “Herhalde şimdi tamam (Gülüyor)” “Biz gittik ya Bakan beyle beraber” “Gittik orada işte onlarda tezlerini koydu bizde şey yaptık daha sonrada bakan bey beni çağırdı ya” “Ahmet dedi helal olsun dedi güzel çalışmışsın dedi …” “yani biz onun kusurlarını falan söyledik biz haklı olduğumuz çıktı da dedi YARDIMCI OLUN DEDİ ARTIK DEDİ BİTSİN DEDİ BU İŞ DEDİ” dediği tespit edilmiştir.

6. CI BÖLÜM İLE DEVAM EDECEKTİR.,

***

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder