27 Mayıs 2019 Pazartesi

17-25 ARALIK OPERASYONU ERDOĞAN BAYRAKTAR FEZLEKESİ., BÖLÜM 3

17-25 ARALIK OPERASYONU ERDOĞAN BAYRAKTAR FEZLEKESİ., BÖLÜM 3


B-) SUÇ ÖRGÜTÜNÜN EYLEMLERİ

    Bu bölümde suç örgütü tarafından gerçekleştirilen eylemlerin birkısmına yer verilmiş olup, sözkonusu eylemlerde Çevre ve Şehircilik Bakanı 
Erdoğan Bayraktar’ın etkisine değinilecektir. 

01-) Ağaoğlu Bakırköy 46 İsimli Proje İçin İllegal Bir Şekilde İmar İzni Alınması Karşılığında Maddi Menfaat Temin Edilmesi;

Ali AĞAOĞLU, Bakırköy ilçesi Kartaltepe Mahallesinde bulunan 73.597 metrekarelik arsası ile ilgili 27.03.2012 tarihinde İstanbul Büyükşehir Belediye 
Meclisine bulunduğu imar planı değişikliği teklifinde oybirliği ile reddedilmiştir. 
Kartaltepe’de bulunan söz konusu arsanın imar plan değişikliği teklifinin civar bölgelerin imar planlarına göre ayrıcalıklı notlar içerdiği, bu nedenle 
Büyükşehir Belediyesinin projeye onay vermeyeceğinin anlaşılması üzerine örgüt yöneticileri H.Avni SİPAHİ, Abdullah Oğuz BAYRAKTAR ve Sadık SOYLU'nun 
devreye girdikleri ve Çevre Şehircilik Bakanlığında etkin ve söz sahibi bir konumda bulunmaları nedeniyle söz konusu arsayı 644 sayılı KHK’nin 2/Ğ 
maddesi uyarınca ÖZEL PROJE ALANI ilan ettirerek Bakanlık yetki kapsamına aldıkları ve Büyükşehir Belediyesini devre dışı bıraktıkları anlaşılmıştır.
Sonraki süreçte ise suç örgütünün Ağaoğlu’nun istekleri doğrultusunda ayrıcalıklı bir imar planı hazırladıkları görülmüştür. Söz konusu arazi 26.12.2012 tarihinde şüphelilerin yoğun faaliyetleri sonucunda Bakanlık oluru ile ÖZEL PROJE ALANI ilan edilmiştir.  Şüpheliler tarafından İstanbul Büyükşehir Belediyesine verilen plan teklifinde; Konut alanlarında Emsal;2,00 iken, Bakanlık tarafından onaylanan Özel Proje Alanında konut alanlarında Emsal:2,50 olarak belirlenmiş tir. Böylelikle suç örgütünün Büyükşehir Belediyesinin onaylamadığı plan değişikliğini, emsal oranlarını daha da artırarak onaylattıkları tespit edilmiştir. Ayrıca süreç içerisinde imar planı ile ilgili yapılan itirazlar hiçbir değerlendirmeye tabi tutulmadan Bakanlık tarafından reddedildiği görülmüştür.

Bunun yanı sıra Bakırköy 46 projesindeki 70 metre olan bina yüksekliğinin Büyükşehir Belediyesi tarafından belirlenen yükseklik sınırını aşmasına rağmen 
01.02.2013 günü Ali AĞAOĞLU’nun, Çevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan BAYRAKTAR ile yaptığı görüşmede, bina yüksekliği ile ilgili Bakanın  “SEN KENDİ BİLDİĞİN GİBİ YAP BOŞVER SANA UYMUYORSA SEN BİLDİĞİN GİBİ YAP” diyerek ŞüpheliAli Ağaoğlu’na istediği şekilde davranması yönünde güvence verdiği görülmüştür.

Şüpheli Ali AĞAOĞLU’nun, gerek Bakırköy 46 Projesinde, gerekse Maslak 1453 projesinde istediği şekilde imar planlarında oynamalar yaptığı, herhangi bir kanuni sınırlamaya tabi değilmiş gibi hareket ettiği görülmüştür. Söz konusu eylemler karşılığında Hüseyin Avni SİPAHİ ve Abdullah Oğuz BAYRAKTAR’ın, Ağaoğlu’na ait Bahçelievler ve Çamlıca ilçesinde bulunan arazisini satarak toplamda 23,5 MİLYON DOLAR haksız menfaat aldıkları anlaşılmıştır. Bunun yanı sıra Ağaoğlu’nun enerji ve yemek işlerini Abdullah Oğuz BAYRAKTAR’ın gayri resmi ortağı olduğu DAF Enerji ve Pınar Yemek isimli şirketlere verdiği tespit edilmiştir. 

Konu ile ilgili elde edilen bir kısım delillere bakıldığında;

12.10.2012 günü saat:16.34’de A. Oğuz BAYRAKTAR’ı (05327769497) M. Ali KAHRAMAN’ın (05333393408) aradığı görüşmede özetle; A.Oğuz’un “bu 
kurum görüştüklerinin hiç birisini alamaz ki alsa zaten” dediği, M.Ali’nin “... Aytaç a ben istersen arattırıp bunları toparlat diye bilirim yani” dediği, 
A.Oğuz’un “HAYIR SEN ŞİMDİ ÖYLE BİRŞEY İSTİYORSUN Kİ BELEDİYE DEN HİÇ BİR ŞEY ALSA ZATEN SANA GELMEZ ZATEN YA” “Direkt sizin müdürlüğe mi başvursun” dediği, M.Ali’nin  “bizim orada Turgay Albayrak var İmar Planlama Daire Başkanı” “Doğrudan ona gitsin tamam mı ben bu planı nasıl hazırlayacağım desin o planı hazırlama usullerini göstersin ona o planı hazır hale getirelim” “bana zaten söylemişti belediyeye daha önce başvurmuştum başvurdum aradan 3 ay geçti falan filan demişti” “3 ay içerisinde sonuçlandırılmadı bakanlığa başvuruyorum desin” dediği, A.Oğuz’un
 “Anladım tamam” dediği, M.Ali’nin “İKİSİNDE DE O İŞİ YAPARIZ YANİ AMA BİRİSİNİ ÖZEL PROJE ALANI OLARAK YAPACAĞIZ öbürünü de eğer 
belediye gitmiş belediye yapmamış bunun üzerine bize gelmiş KANUNDAN DA YARARLANARAK YAPACAĞIZ” dediği, A.Oğuz’un “Ama o başvuru şimdi 
sonra iptal oldu ya mahkemeden” dediği, 

12.11.2012 günü saat: 14.38’de A. Oğuz BAYRAKTAR’ın (05327769497) M. Ali KAHRAMAN’ı (05333393408) aradığı görüşmede özetle; Abdullah’ın “ 
ULAN DAHA BİR YAZIYI YAZDIRAMIYORSUNUZ İSKİ'YE” dediği, M. Ali’nin “Ya bir arayayım orayı tekrar Abdullah bugün arayamadım ya senin mesajını aldım dün akşam da onu ben yapacağım zaten biz yapacağız onun bütün yazışmalarını ya oradan yapmayacağız” dediği, Abdullah’ın “BİR ŞEYLER ASKIYA ÇIKTIĞI YOK DOSYALARIN HİÇBİR ŞEY YAPTIĞINIZ YOK YATIYORSUNUZ” “ASKIYA ÇIKMIYOR HİÇBİR ŞEY” dediği, M. Ali’nin “Olur mu ya nasıl çıkmıyor abi ya ben göndereli iki hafta oldu ben onu göndereli ya” dediği, Abdullah’ın “Ara ikisini de sor ya” dediği,

11.01.2013 günü saat:15.14’de Ali AĞAOĞLU’nu (05322136373) Sertaç GÜLEÇ/Aziz BABUŞÇU(05337675076) aradığı görüşmede özetle Sertaç'ın 
"İl başkanımız Aziz bey görüşecek müsait miydiniz" dediği, Ali'nin "Tabi tabi müsaitim" dediği, Sertaç'ın telefonu Aziz isimli şahsa verdiği, Aziz’in “şunu söyleyeyim sana Ali bey” “Bu Fildamındaki yerle ilgili olarak yani birşeyler söyledi bana bizim büyükşehirden arkadaşlar ne ne oldu orada ora neyin nesidir ya ORA ÇOK BÜYÜK BİR SORUN OLACAK”  “şimdi çok ciddi sıkıntıya sebebiyet veriyor ya orada şimdi büyükşehir reddetmiş onun üzerine bakanlığa gidilmiş bakanlık özel proje alanı ilan etmiş” “..üstelik Büyükşehire Bakanlık görüş sormuş görüşü beklemeden planı yapmış” dediği, Ali'nin " Kadir başkan o konuda yani bana 6.ayda çıkarmaya söz vermesine rağmen …bin kişinin önünde de bunu deklere etmesine rağmen o planı yapmadı, onun üzerine BEN SAYIN BÜYÜK PATRON ASIL YANİ BÜYÜK PATRON ANLADINIZ .... OLDUĞUNU" dediği, Aziz'in "Anladım" dediği, Ali'nin "O bir ziyaretimde ona bahsettim şeyi O DA SÖYLE ŞEY YAPSIN DİYE ERDOĞAN BEY YAPSIN DİYE SÖYLEMİŞTİ YANİ DİREK ONUN TALİMATI İLE YAPILAN BİRŞEY YANİ BU" dediği, Aziz'in “Yani büyükşehirden reddedilen bir dosya yani hiç büyükşehire uğramamış olsa hadi neyse reddedilen bir dosya ondan sonra bakanlığa gidiyor özel proje, yani arkadaşların bana söylediği bu İstanbulda ilan edilen tek özel proje alanı başka yok diyorlar” dediği, Ali’nin “Ha şeyde AMA ONU BÜYÜK PATRONUN TALİMATIYLA YAPILAN BİRŞEY O” “Bir şey yapıp konuşalım bir müsaitseniz bir ziyaretinize geleyim bir konuşalım sayın başkanım onu” dediği, 

22.01.2013 günü saat:13.34’de Ali AĞAOĞLU’nu (05322136373) Timur SOYSAL’ın (05326417619) aradığı görüşmede özetle; Timur’un “şu Bakırköye 
bakanlıktan plan yapılmış ya”  “70 metre yükseklik verilmiş herhalde” “Kadir başkan galiba Sefer abiye söylemiş de Sefer abi de bana Ali beye bir söyle dedi” 
“Bizim o silüet kararlarına göre 63 mü neymiş sizin oradaki yükseklik” dediği, Ali’nin “Yok 63 değil 70 metre yükseklik”  “BAK BEN ONU BAKANLIĞA 
YAPTIRMADIM AÇIK DA NET DE KONUŞUYORUM BAŞBAKANA YAPTIRDIM  YANİ YAPMADINIZ YAPMADINIZ ...” ” BEN DE GİTTİM SAYIN PATRONA 
SÖYLEDİM BÜYÜK PATRONA O DA DİREK BAKANA TALİMAT VERDİ HALLEDİN BURAYI DEDİ” ”şikayet için gitti Kadir bey beni şikayet için gitti şeye 
Başbakana başbakan da yüzüne karşı böyle dedi” “Bakırköy ü şikayet bakanı şikayet etti beni değil bakanı şikayet etmeye gitti başbakan da yüzüne karşı 
dedi ki sen dedi yapamıyorsun şey Eyüp ü de bırak onu Eyüp ü de komple bakana talimat verdi” dediği, 

06.04.2013 günü saat:12.09’da Ali AĞAOĞLU’nu (05322136373) Ahmet Erhan GÖKAL’ın (05336960364) aradığı görüşmede özetle; A.Erhan’ın “Bu Bakırköydeki projenizi bakanlık mekansal planlama vaziyetsel planlamayla ek göndermiş galiba” “Onda konuştuğumuz bu yükseklikler gene bizim silüet kararında belirtildiği üzere 63 metre idi 70 metreye göre onaylanmış…” “Kadir başkanımız özellikle söyle dedi” dediği, Ali’nin “BU DİREK YANİ BAKANLIĞIN DEĞİL DİREK BİR NUMARANIN TALİMATI İLE YAPILAN BİRŞEY” dediği, A.Erhan’ın “Şimdi onda haklısınız fakat bu meclis kararı alındı onu özellikle sayın bakan da demişti bunu bize dağıtımını yapın biz de ona uyalım diye” “Şimdi meclis kararıyla alınan yükseklik sınırlarını bakanlığa ve ilgili kurumlara dağıtımını yaptık dolayısıyla bu kararı bildirdikten sonra gelen bunun üzerinde bir onay gelirse biz buna bu meclis kararıyla bunun belirlendiğini bu yüksekliğin aşılmaması gerektiğini yazıyla bildirmek durumundayız… bence onu yazışmaya da dökmek de istemiyoruz ama bir taraftan da bizim büyükşehir meclis kararındaki sınıra da uyulmasını da istiyoruz” dediği, Ali’nin “Ahmetcim ben oradaki ya şurada kıçı kırık bir tane şey var onu çıkarmıyorsun gözünü sevdiğimin sen reddet o zaman onu ya ya reddet” “Et o zaman kardeşim et o zaman et o zaman ama et o zaman Ahmetcim et o zaman reddet tamam reddet” dediği, A.Erhan’ın “Şimdi yav bir dakika yanlış konuşuyorsunuz bakın yanlış konuşuyorsunuz çocuklara ben söyledim çözülüyor dediler eğer ki yani bu şekilde konuşacaksak ben reddederim o ayrı bir şey” “Sen şu Bakırköyle alakalı ruhsat falan o işlemlere devam etmeyin de onu bir şey yapalım ben Ataşehiri çözeceğim sana tamam mı onu çıkarırız ...” dediği, Ali’nin “Yok konuşalım ondan sonra başlayalım o zaman tamam mı” dediği, A.Erhan’ın “Tamam aynen” dediği tespit edilmiştir.

01.02.2013 günü saat:21.02’de Ali AĞAOĞLU’nu (05322136373) Erdoğan BAYRAKTAR’ın (05305816161) aradığı görüşmede özetle; Ali’nin “sayın bakanım 
yarın buralardaysanız eğer müsait olursanız” “şeyle ilgili bir görüşecektim herhalde o şeyle ilgili bir şey vardı da” dediği, Erdoğan’ın “SEN KENDİ BİLDİĞİN GİBİ YAP BOŞVER YANİ SEN ... SANA UYMUYORSA SEN BİLDİĞİN GİBİ YAP” dediği, Ali’nin “Yok uymuyor şey bitmiş yani bir tek orada yanlış bir yanlış bilgi veriyorlar yani ön taraf zaten 70 orası diğer taraf da ... zaten” dediği, Erdoğan’ın “TAMAM TAMAM SEN SANA UYGUN NASILSA ÖYLE YAP ...” dediği, Ali’nin “Çok teşekkür ederim emirleriniz var mı sayın bakanım” dediği tespit edilmiştir.

01.02.2013 günü saat: 21.04’de Ali AĞAOĞLU’nun (05322136373) A.Oğuz BAYRAKTAR’ı (05327769497) aradığı görüşmede özetle; Ali’nin “KAFANA GÖRE TAKIL DİYOR” dediği, Abdullah’ın “Eee öyle oraya takılıyorsun zaten” dediği, Ali’nin “... bizde öyle yapıyoruz dedim” dediği, 

22.02.2013 günü saat:12.26’da Ali AĞAOĞLU’nu (05322136373) Ömer ÇAMOĞLU’nun (05337706058) aradığı görüşmede özetle; Ömer’in “Ali bey haberler iyi değil ya” “verilen cevap aynen şöyle yani kibarca refize edildik” “Konu sizin söyleyeceğiniz konu değil ne olur boşver o Ali beyle çözülecek bir konu” dediği, Ali’nin “Ahmet mi söyledi” dediği, Ömer’in “Değil Ahmet zaten hep kaçıyor Yunus ya” “Ya nasıl bu iş yapmak iyice zorlaştı ya vallahi billahi bu 
eşkiyalık başka bir şey değil” “Yani söylenilen şey çok açık bir şekilde yani başka şey var yani mesele o değil diyor yani” dediği, Ali’nin “TAMAM İŞTE MESELE BAKIRKÖY DAHA ŞEY ARKADAN DOLANDIK YA ORADA ÖYLE GÖRÜYOR ONU” “biz projemizi ya pazartesi atıyorum belediyeye verecek şekilde atıyorum bakanlığa verecek şekilde hazırlamış olalım tamam” dediği, Ömer’in “Vallaha biz hazırız zaten bakanlığa yalnız” “Aytaç bugün götürmüyor bakanlığa diyor ...” dediği, Ali’nin “İTİRAZ OLMUŞ 4 TANE İTİRAZ VARMIŞ ONLARI ŞİMDİ BİR HAFTA İÇİNDE REDDETTİRECEĞİM ONDAN SONRA ŞEY YAPTIRIYORUM” dediği, 

06.04.2013 günü saat:12.09’da Ali AĞAOĞLU’nu (05322136373) Ahmet Erhan GÖKAL’ın (05336960364) aradığı görüşmede özetle; A.Erhan’ın “bu Bakırköy deki projenizi bakanlık mekansal planlama vaziyetsel planlamayla ek göndermiş galiba” “Onda konuştuğumuz bu yükseklikler gene bizim silüet kararında belirtildiği üzere 63 metre idi 70 metreye göre onaylanmış…” “Kadir başkanımız özellikle söyle dedi” “bu meclis kararı alındı onu özellikle sayın bakan da demişti bunu bize dağıtımını yapın biz de ona uyalım diye” “Şimdi meclis kararıyla alınan yükseklik sınırlarını bakanlığa ve ilgili kurumlara dağıtımını yaptık dolayısıyla bu 
kararı bildirdikten sonra gelen bunun üzerinde bir onay gelirse biz buna bu meclis kararıyla bunun belirlendiğini bu yüksekliğin aşılmaması gerektiğini 
yazıyla bildirmek durumundayız… bence onu yazışmaya da dökmek de istemiyoruz ama bir taraftan da bizim büyükşehir meclis kararındaki sınıra da 
uyulmasını da istiyoruz” dediği, Ali’nin “Ahmetcim ben oradaki ya şurada kıçı kırık bir tane şey var onu çıkarmıyorsun gözünü sevdiğimin SEN REDDET O ZAMAN ONU YA YA REDDET” dediği, A.Erhan’ın “Şimdi yav bir dakika yanlış konuşuyorsunuz bakın yanlış konuşuyorsunuz çocuklara ben söyledim çözülüyor dediler eğer ki yani bu şekilde konuşacaksak ben reddederim o ayrı bir şey” “Sen şu Bakırköyle alakalı ruhsat falan o işlemlere devam etmeyin de onu bir şey yapalım ben Ataşehiri çözeceğim sana tamam mı onu çıkarırız ...” dediği, Ali’nin “Yok konuşalım ondan sonra başlayalım o zaman tamam mı” dediği, A.Erhan’ın “Tamam aynen” dediği tespit edilmiştir.

02-) Bulgar Ortodoks Kilisesi Vakfına Ait Araziye Taşyapı İnşaat Şirketi Tarafından Yapılacak Proje İçin İllegal Olarak Özel Proje Alanı İlan Edilmesi

 Şişli ilçesindeki, Şişli Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi ve Şişli Motor Lisesinin bulunduğu 59.000 metrekarelik arazi, 2011 yılı Ağustos ayında çıkarılan yasa 
ile Bulgar Ortodoks Kilisesi Vakfına verilmiştir.  Taşyapı İnşaat,  söz konusu arsa ile ilgili Bulgar Ortodoks Vakfı ile kat karşılığı anlaşmıştır.

 Söz konusu arsaya Taşyapı’nın, ofis, alışveriş merkezi ve rezidans otelden oluşan projesine uygun olarak imar planı değiştirmek için Taşyapı 
Yönetim Kurulu Başkanı Emrullah TURANLI suç örgütü ile irtibata geçtiği tespit edilmiştir.

Söz konusu arsa suç örgütünün yoğun faaliyetelleri sonucunda Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından 01.11.2013 tarihinde ÖZEL PROJE ALANI ilan 
edilmiştir.  

4. CÜ BÖLÜM İLE DEVAM EDECEKTİR.,

***

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder