17 Şubat 2017 Cuma

DEMEÇ..,



DEMEÇ..,


















Yekta Güngör Özden:

Gökçe Fırat FETO’cu değildir, Kemalizm’e Sımsıkı Bağlıdır


Gökçe FIRAT’ı Fetocu’lukla ya daherhangi bir biçimde onlara yardım,destek, katkı ve katılmayla suçlamanıngerçeklerle bağdaşamayacağıgörüşündeyim. 
Atatürk karşıtlıklarını çekinmeden sergileyenlere yazdıklarıylakarşı çıkmış, FETO’cuları başyazarıolduğu Türk Solu gazetesinde herkestençok kınayıp eleştirmiştir. 
Kemalizm’e sımsıkı bağlılığını yansıtan yazı ve konuşmaları ortadadır.

Onbeş yılı aşan tanışmamızdan bu yana tutum vedavranışların da kişliği ile bana güvern veren, çalışmalarıyla beğenimi kazanan yazar Gökçe Fırat’ın sakıncalı
bir durumuna rastlamadım. Güvene, saygıya, başta ATATÜRK, ulusal değerlerimize ve ilkelerimize gösterdiği özenle hep arkadaşları arasında özgün bir yeri olduğunu izledim. Yürürlükteki kurallara aykırı bir eylemine, duruşuna
rastlamadım ve böyle bir ortam içinde olduğunu duymadım.

İnsanlık ve nezaket gereği kimi yerlerde bulunması, kimileriyle
yan yana gelmesi, el sıkışması ve fotoğrafta yer alması, her zaman terbiyeye aykırı bulunacak kaçınılmaz durumlardır. Bu tür birliktelikleri hukuka aykırı bulmanın uygarlıkla ve demokrasiyle ilgisi yoktur. Hele bir yazar için karalama ve suçlama nedeni sayılmasını anlamakta güçlük çekiyorum. Ceza konusu bir olaya kaynak olmadan, böyle bir olaya karışmadan, kanıt olmadan,
kimi yakıştırma ve yorumlarla, hele kesinleşmiş bir yargı kararı
olmadan suçlu sayılmasını asla doğru bulmuyorum.

Kaldıki, Atatürk karşıtlıklarını çekinmeden sergileyenlere yazdıklarıyla karşı çıkmış, FETO’cuları başyazarı olduğu Türk Solu gazetesinde herkesten çok kınayıp eleştirmiştir. Kemalizm’e sımsıkı bağlılığını yansıtan yazı ve konuşmaları ortadadır. Basın özgürlüğü kapsamında değerlendirilmesi gereken yazılarıyla
Ulusal Parti Genel Başkanı olarak siyasal yönelişine ilişkin açıklamaları demokratik gereklere göre değerlendirilmelidir.

Sakıncalı bir eylemi, konuşması, yazısı, katılımı kanıtlanmadıkça
suçlu gözüyle bakılamaz.

Gökçe Fırat’ı Fetocu’lukla ya da herhangi bir biçimde onlara yardım, destek, katkı ve katılmayla suçlamanın gerçeklerle bağdaşamayacağı görüşündeyim. Yansız yargının gerçeği saptayacağı umudunu taşıyorum. Tutuklandığını duyunca
Şaşırdım ve üzüldüm. 

Aydınlık gelecek diliyorum.3



http://www.turksolu.com.tr/pdf/525.pdf

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder